Provincie Zuid Holland
De oplossing van een probleem is zelden een nieuw systeem.
Katja beschikt over een zeldzame combinatie van eigenschappen. Ze is zowel van de grote lijnen als van de menselijke maat.
Wij hebben Katja gevraagd bij ons de implementatie van CRM te doen omdat we zelf niemand in huis hadden die bekend was met de inhoud van CRM, én die alles in zich had om medewerkers te motiveren het systeem ook daadwerkelijk te gebruiken. Laatst genoemde is altijd het meeste taaie stuk. Of zoals ik meestal zeg: ‘De oplossing is zelden een nieuw systeem.’ Een andere belangrijke reden is dat vreemde ogen dwingen.
Katja beschikt over een zeldzame combinatie van eigenschappen. Ze is zowel van de grote lijnen als van de menselijke maat. Ze houdt in de gaten of het beleidsmatig klopt. Maar ze zorgt er ook voor dat het werkbaar wordt voor medewerkers, van welk ‘pluimage’ dan ook, en krijgt CRM tussen de oren van mensen. Daarnaast kan ze ook nog slim organiseren, alle trainingen bijvoorbeeld waren perfect gepland.
Met de aanschaf van een CRM-tool haal je een ‘Fremdkörper’ in huis. Zoiets doe je niet dagelijks als organisatie. Dan is het fijn dat er iemand als Katja is die dit samenspel van kwaliteiten meebrengt en zorgt dat het goed wordt geïmplementeerd.
Hoofd Communicatie, Provincie Zuid-Holland
Ik ben in dienst gekomen bij de Provincie als CRM-adviseur op het moment dat Katja de implementatie zo goed als had afgerond. Het was fijn om het over te nemen op het moment dat er energie op zat, want CRM is een doorlopend proces.
Het leuke was dat ik mocht pronken met haar veren tijdens de vele bezoeken die we kregen om te laten zien hoe wij als provincie CRM hadden georganiseerd. Het was bijzonder dat wij een van de weinige overheden waren die het zo goed voor elkaar hadden.
De kracht van Katja is, zoals Jeroen ook aangeeft, dat ze niet alleen strategisch sterk is maar ook operationeel. Ze loopt graag rond in de organisatie, en helpt de mensen door ze te laten zien wat ze met CRM kunnen en laat ze vervolgens zelf met het systeem aan de slag gaan. Ze neemt iedereen serieus want alle medewerkers in de organisatie zijn gelijk voor haar. Ze heeft een enorm doorzettingsvermogen en een dikke huid, wat maakt dat ze het ook daadwerkelijk voor elkaar krijgt.
Katja is CRM. Ze heeft een enorm netwerk en weet dat in te zetten. Ze is altijd alert, checkt het CRM-systeem of een andere tool om te kijken of ze mensen kan verbinden, of dat ze iets voor elkaar kunnen betekenen. Ze is spontaan – een ijsbreker. Ze stapt op mensen af en is zich altijd bewust van het feit dat een contact iets op kan leveren voor die persoon, een ander of haarzelf.
CRM- en communicatieadviseur, Provincie Zuid-Holland
Oud Bodegraafseweg 85
2411 HW Bodegraven
katja [at] combineur [punt] nl
+31 (0) 172 619 619
ma – vr: 8:00-18:00
za – zo : alleen op uitnodiging