Beter Bereik door Bounces
Eén bounce … twee opportunities!
Maak gebruik van je retouren.
Eindelijk is de productmailing, uitnodiging voor het event of nieuwsbrief de deur uit. Weer volop tijd voor andere zaken dus. Niets is minder waar. Dan begint het pas voor de echte relatiemarketeer.
Zodra een e-mailbericht is verstuurd, volgen in no time de out-of-office reply’s, de berichten over papadagen, de ‘I am travelling and have limited access to my mailbox’-meldingen en de onvermijdelijke bounces. Vaak worden deze berichten genegeerd of ‘vergeten’. Er is immers al zo veel gedaan vóór de verzending, dat er weinig tijd rest hiervoor. Bovendien is het op het eerste gezicht niet de meest aanlokkelijke klus. Want hoe zorg je ervoor dat het bericht alsnog de ontvanger bereikt? En wat is de reden dat het niet werd afgeleverd?
Ik word altijd blij van niet aangekomen mails, voor mij een mooie aanleiding persoonlijk contact op te nemen met de geadresseerde of een collega, wanneer iemand is vertrokken.
Vervelender zijn een te strak afgestelde spamfilter en iemand die de mails nooit opent waardoor de provider deze mails uiteindelijk ook als spam ziet. Of dat de ontvanger ze zelf als spam markeert, in plaats van zich af te melden. Gebeurt dit bij of door een klant, ook dan is mijn motto: ‘pak de telefoon en zorg hiermee voor een beter bereik – juist vanwege de bounces.
Oud Bodegraafseweg 85
2411 HW Bodegraven
katja [at] combineur [punt] nl
+31 (0) 172 619 619
ma – vr: 8:00-18:00
za – zo : alleen op uitnodiging