CRM kost tijd … netwerken ook!
Dan scan je dat visitekaartje toch gewoon in?
Wel 2 uur op een receptie hangen en visitekaartjes uitwisselen, maar in het CRM zetten is te veel werk?
Waarom kunnen mensen wel 2 uur op een receptie (of 8 uur op een congres) hangen en visitekaartjes uitwisselen, maar het dan te veel moeite vinden om die informatie daarna in het CRM te (laten) zetten? Als het een ‘lead’ is die business op zou kunnen leveren, doe je het dan wel?
Een kwartier kost het per persoon: NAW-gegevens er in zetten en nog even de bedrijfswebsite bekijken. Wanneer je diegene meteen belt, of mailt en een folder stuurt omdat je dat had beloofd met een persoonlijk regeltje erbij, misschien een half uur.
Dan scan je dat visitekaartje toch gewoon in?
Zou inderdaad kunnen. Maar je controleert toch eerst of die organisatie of persoon al in je CRM zit? Je kijkt ook op LinkedIn of er nog andere connecties zijn? Zo nodig vul je de bestaande gegevens aan met relevante informatie, of zet je die persoon dus inderdaad in het CRM. En ‘verrijk’ je het contact met jouw kennis en kenmerken.
Wat is nu 15 minuten per contact, als je er een zakelijke relatie mee wilt onderhouden … Niet alleen het systeem optimaler, maar vooral jouw netwerk .
Succes. En goede zaken gewenst!
Katja
Oud Bodegraafseweg 85
2411 HW Bodegraven
katja [at] combineur [punt] nl
+31 (0) 172 619 619
ma – vr: 8:00-18:00
za – zo : alleen op uitnodiging