Het goud ligt voor het oprapen…
Je moet er alleen wel voor willen duiken.
Je hebt het ongetwijfeld honderden keren gezien. Een meerkoet die kopje onder gaat om voedsel te vinden. Een beweging waardoor hij – onbewust – kringen laat ontstaan in het water. Elke keer weer.
Wat denk je dat er gebeurt als jij een duik neemt in alle ‘voeding’ die jij in je organisatie hebt opgeslagen. Gegevens waar veel tijd en energie in gestoken is om die te vergaren en vast te leggen. Maar die weer naar de bodem zijn gezakt, en in je CRM-systeem of in een andere spreekwoordelijke ‘bureaulade’ liggen te ‘verstoffen’.
Duik naar die data! Die hopelijk is voorzien van logische labels en tags, zodat deze makkelijk is op te diepen. Dan garandeer ik je dat je ‘weer’ goud in handen hebt waar ook jij een rimpel effect mee kan veroorzaken. Iedere keer weer, steeds meer en steeds groter. Voor je klanten, je bedrijf en anderen in je omgeving. Net als die meerkoet doet – alleen dan bewust.
#deepdive #data #CRM
Overigens kwam ‘deep dive’ voor in de top 10 van ergerniswekkend jargon van Japke-d. Bouma: https://www.nrc.nl/nieuws/2019/12/26/deep-dive-dit-was-het-ergste-jargon-van-2019-a3985003
Oud Bodegraafseweg 85
2411 HW Bodegraven
katja [at] combineur [punt] nl
+31 (0) 172 619 619
ma – vr: 8:00-18:00
za – zo : alleen op uitnodiging